Jan 3

Årsredovisning 2013

”Allt går. Bara man vill. Jag ska göra mitt bästa för att förvalta allt det jag byggt upp.”

Det var min slutord i fjolårets Årsredovisning. Jag har ju skrivit detta ett par år nu. Jag har varit egen i 4 år nu. Helt fantsastiskt.  Det är lika roligt varje gång jag ska skriva av mig, jag gör det för sällan!

När jag blickar tillbaka på det så känna att jag har förvaltat det mesta väl!

2013 blev året jag intog Globen, året jag fick berätta min historia för svenska folket, året jag fick pryda förstasidan i DN’s söndagsbilaga, året Banglabarn blev självbärande, året jag kämpa mot cancer…  2013 blev ett helt fantastiskt år! Jag får stå fast vid fjolårets slutkommentar… Det går om man vill!

Jag vill tacka alla fina människor som stöttat mig längst med året och som visat tålamod, i ett för mig ganska omtumlande år. Ensam är man inte stark. Dessutom vill jag från djupet av mitt hjärta tacka alla fina människor som tagit sig tiden att på olika sätt visa sin uppskattning för sommarpratet. Det är svårt att beskriva hur pass mycket det har stärkt både mig och min familj. TACK!

Jag vill också ägna en tanke åt Ander Carlberg som tyvärr gick bort i år. Den 5:e januari gick Anders tyvärr bort i cancer. Han har betytt mycket för mig och många andra… Otroligt nog så visade det sig att mitt sommarprat skulle gå den 8:e juli. Samma dag som Anders Carlberg skulle fylla 70. Jag fick höra det samma dag efter programmet och frös bara till. En av de sista bilderna på oss som togs i slutet på förra året..

Skärmavbild 2014-01-07 kl. 09.31.07

Jag har fått enorm respons för mina tankar och idéer. Under året har jag byggt vidare på mitt förtroendekapital. Jag måste säga att jag tycker jag har landat på fötterna efter ett otroligt år..

Jag blickade tillbaka i kalender för att göra en ”recap” över året och  jag bara garva över prickarna.. Jag har ofta ganska slarviga anteckningar tyvärr, varje prick är ”viktig” i telefonen, jobb relaterat..  Kan ju göra en ”kalenderresa” med mig här..

I det stora hela så har jag besökt ca 60 företag och organisationer för att på olika sätt jobba för att dela mina tankar och teorier. Det är så himla roligt att jag får det förtroendet! En stor fördel med att resa runt och jobba som jag gör är att man får träffa så många fantastiska människor i så många olika miljöer. Det är så inspirerande att få dela och ta del av all den kunskap som finns. Det är verkligen ett privilegium! Jag hyllar ett par av dem i fotoboken..

Under året har jag också jobbat med att utveckla koncept och produktioner inom Tv, Radio och Event. Jag känner att jag börjar behärska helheten bakom alla tre områdena och jag tror att det kommer bli mycket arbete inom alla fälten under 2014.

Pappa och jag har fått ihop en bra grund för Banglabarn. Målet har ju varit att verksamheten har börjat bära sig själv. När jag och pappa var nere i juni så var vi i full gång med att bygga värdigt biogas maskinen och inhandla kossor. En ko kostar ca 10000:-. Vi behövde 30 men fick ihop till 15 st. Vi lyckades få färdigt byggnationerna i tid och invigde maskinen i den 28:e juni i år.

Efter sommarpratat så lyckades banglabarn samla in ca 180000:-  vilket räckte till att köpa 15 kossor till. I dagsläget har vi 34 kor och det börjar bli dags för många av dem att ge kalvar. Det känns superkul att allt går åt rätt håll.

Det har varit en omtumlande resa och den är inte slut än, under 2014 ska pappa genomgå en benmärgstransplantation och det är bra!

Jag har så mycket mer att berätta om året men jag får fylla ut detta inlägg senare.

Fram till dess,

Gott Nytt år!!